Škola je zapojena do projektu: ,,Další vzdělávání pro pracovníky škol a školských zařízení v OK v oblasti Integrovaného záchranného systému,, číslo projektu : CZ.1.07/1.3.13/02.0020. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Více na : http://www.projektzdravkapv.cz .
Aktuality z VOŠ a SPŠE Olomouc

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.04/02.0039
Informace o projektu: Tisková zpráva I
WWW stránky projektu: www.evyuka.cz
Školení tvůrců produktů: Hodnotící zpráva
Informace o projektu: Tisková zpráva II
Školení pilotní výuky: Hodnotící zpráva
E-learningové studijní opory s notebookem pro účastníky
Cílem projektu je vytvořit e-learningové studijní opory z různých předmětů pro učitele základních a středních škol, které by tak pedagogové z celého Olomouckého kraje využili ve svých hodinách pro žáky na svých školách. Do celého projektu bychom rádi zapojili okolo 80 učitelů z celého kraje, kteří se budou aktivně podílet na vytváření obsahu a absolvují roční kurz zaměřený na různé okruhy ICT a e-learningu. Celý projekt bychom rádi uskutečnili s partnerem, který má bohaté zkušenosti s tvorbou e-learningových materiálů včetně technického zabezpečení v LMS.
Digitální škola: ICT ve výuce technických předmětů
Cílem projektu Digitální škola je zlepšení stávajících podmínek pro využívání ICT pro studenty a pedagogy jak ve výuce, tak v rámci mimoškolních aktivit, čímž dojde ke zkvalitnění a zefektivnění výuky i zlepšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Mezi hlavní aktivity projektu patří vytvoření podmínek pro zavádění ICT, tvorba inovativních metodik, modulové výuky, interaktivního informačního systému, digitálních učebních textů, interaktivních učebních opor, technologická a softwarová podpora, vše s důrazem na technické vzdělávání. Významnou prvotní fází projektu bude pilotní ověření včetně vyžadovaného proškolení pedagogických pracovníků i žáků v kurzech počítačové gramotnosti a multimediální webový portál s e-learningovými aplikacemi a digitálními podklady pro výuku (elektronické podpory, digitální učebnice atd.). Implementace ICT do výuky a užívání nových digitálních výukových zdrojů je v souladu s požadavkem na moderní metody a postupy při výuce technických předmětů.
Projekt vzniká a bude se realizovat na VOŠ a SPŠE Olomouc ve spolupráci s partnerskými školami SPŠ a SOU Prostějov, SPŠ Přerov, SPŠE Mohelnice a VOŠ a SPŠ Šumperk, kde ve třídách druhého ročníku žáci dostanou notebooky, které jim nahradí klasické učebnice a sešity pro matematiku, fyziku, elektroniku a angličtinu.
Přehled tiskových zpráv:
- tisková zpráva č.1
- tisková zpráva č.2
- tisková zpráva č.3
- tisková zpráva č.4
- tisková zpráva č.5
- tisková zpráva č.6
- tisková zpráva č.7
- tisková zpráva č.8
Technická angličtina pro střední průmyslové školy se zaměřením na elektrotechniku a strojírenství
Cílem projektové odborně zaměřené výuky anglického jazyka mezi partnerskými školami VOŠ a SPŠE a SPŠS v Olomouci je naučit žáky bez zábran komunikovat v anglickém jazyce a přitom fundovaně řešit specifické otázky z oblasti výpočetní techniky, strojírenské technologie, elektrotechnologie a jejich vzájemného propojení pro potřeby výrobní praxe a národního i evropského trhu práce. První fáze projektu bude věnována vývoji a tvorbě odborně zaměřených výukových materiálů textového charakteru, které se stanou základem pro zcela novou odbornou učebnici orientovanou na elektrotechniku, výpočetní techniku a strojírenství. Druhá etapa projektu (šk. rok 2009/2010) bude věnována pilotnímu programu ověřování metodické kvality a validity odborných textů, a to jak formou aktivní účasti žáků v praktické výuce angličtiny a výše zmíněných odborných předmětů, tak i na základě dotazníků, testových cvičení či besed všech účastníků projektu.
2005/2006 Fremdsprachenprojekt
2007/2008 Fond česko-německé budoucnosti
2008/2010 Mulilaterale Partnerschaft CZ/DE/PL
- ArbeitsblätterDE12.5.09
Die multilaterale Schulpartnerschaft zwischen Polen, Tschechien und Deutschland hat die Verbesserung des Fächerverbindenden Unterrichts unter Einsatz neuer Medien zum Ziel. Weiterhin sollen die Fremdsprachenkenntnisse der beteiligten Schüler und Lehrer verbessert werden. Der Einsatz neuer Medien im Unterricht erfolgt oftmals nur als isoliertes Unterrichtsfach, weil eine thematische Einbindung neuer Medien in vielen Fächern fehlt oder unzureichend ist. In der ersten Projektphase erfolgt eine Bestandsaufnahme der EDV- Ausstattung und des Einsatzes der neuer Medien im Unterricht in den jeweiligen Ländern sowie eine Vorbereitung der Unterrichtseinheiten unter Medieneinsatz.
Im der zweiten und dritten Projektphase werden die erworbenen Kenntnisse durch selbst entworfene mehrsprachige Unterrichtseinheiten umgesetzt. Die beteiligten Schüler sind mit der methodischen und fachlichen Unterstützung der Lehrer gefordert in einer jeweils anderen Sprache und in einem anderen Land die Unterrichtseinheiten durchzuführen. Hierbei steht die Programmierung eines mehrsprachigen Fachwörterbuchs am PC im Mittelpunkt. Bei der Erstellung des Wörterbuchs werden Fachvokabeln aus dem jeweiligen beruflichen oder schulischen Hintergrund benutzt.
Hierbei sollen fachüberfgreifend berufsorientiert Fremdsprachenkenntnisse, Fachsprache und PC- Anwendungen eingesetzt werden. Ziel unserer Projektarbeit ist auch die Főrderung von Empathie und Toleranz durch die gemeinsame Unterrichtsplanung und Durchführung von Schülern und Lehrern aus drei europäischen EU- Ländern.
Die Projektergebnisse werden auf einer gemeinsam entwickelten Homepage im Internet aufgearbeitet und präsentiert.