Jste zde: Home Informace o škole Povinné informace

VOŠ a SPŠE Olomouc

Božetěchova 3, 772 00 Olomouc

  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc
  • VOŠ a SPŠE Olomouc

Povinné informace

Informace o VOŠ a SPŠE Olomouc, poskytované podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím

Ředitel školy:
PaedDr. Jiří Michal, jmenován do funkce 25. 8. 2003 hejtmanem Olomouckého kraje Janem Březinou.

Pravomoci a působnost ředitele školy:
Ředitel řídí školu, předškolní zařízení nebo školní zařízení, a pokud jsou právnickými osobami, plní povinnosti vedoucího organizace a jmenuje a odvolává své zástupce. Ředitel odpovídá za splnění učebních plánů a učebních osnov, za odbornou a pedagogickou úroveň výchově vzdělávací práce školy, předškolního zařízení nebo školního zařízení a za efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků; odpovídá za vytvoření podmínek pro činnost rady školy, pro výkon školní inspekce a přijetí následných opatření, kontroluje práci pedagogických pracovníků a ostatních pracovníků a studijní výsledky žáků. Ředitel odpovídá za zpracování a zpřístupnění veřejnosti výroční zprávy o činnosti školy a výroční zprávy o hospodaření školy a předkládá tyto zprávy radě školy. Ředitel je povinen účastnit se jednání rady školy, je-li přizván radou školy. Ředitel školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.

Ředitel rozhoduje:
  • o odkladu povinné školní docházky
  • o dodatečném odložení povinné školní docházky
  • o zařazení dětí do předškolního zařízení, školní jídelny, školní družiny a školního klubu pokud počet přihlášených dětí nepřesahuje počet dětí, které lze přijmout
  • o zařazení dětí do speciálních mateřských škol a speciálních základních škol, základních škol, zvláštních škol a školských zařízení jim sloužících a do pomocných škol; do základních škol se přednostně zařazují děti, které mají trvalý pobyt ve spádovém obvodu školy nebo jsou umístěny v dětském domově ve spádovém obvodu školy
  • o přijetí ke studiu ve středních školách, speciálních středních školách a odborných učilištích
  • o přerušení studia
  • o přiznání a odnětí stipendia a hmotného zabezpečení žákům středních škol
  • o podmíněném vyloučení ze studia a o vyloučení ze studia
  • o výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů ústavní výchovy a ochranné výchovy a výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů spojenou s hmotnou péčí o děti a mládež ve školách s celodenní výchovou a internátních školách a školských zařízeních
  • o výši příspěvků v jednotlivých případech na školní stravování
  • o výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů spojených s poskytováním základů vzdělání v základní umělecké škole
  • o žádosti žáka ke změně studijního nebo učebního oboru a opakování ročníku po splnění povinné školní docházky

Ředitel může podle místních potřeb a podmínek na základě požadavků orgánů, které zřídily školu nebo školské zařízení, popřípadě jiného subjektu, upravit výchovně vzdělávací proces školy v rozsahu stanoveném učebními plány. Obdobně může postupovat ředitel předškolního zařízení. Pokud tato úprava vyvolá zvýšené náklady, ředitel stanoví jejich výši a způsob úhrady projedná se zřizovatelem.

Pracovník určený k poskytování informací:
Pracovníkem, určeným k poskytování informací byla s účinností od 1. 1. 2000 jmenována pracovnice sekretariátu školy paní Blanka Mayerová. Uvedené záležitosti vyřizuje každý pracovní den v době od 8.00 hod. do 15.00 hod., a to buď osobně, nebo prostřednictvím následujících spojení:
Telefon: 585 208 121
Fax: 585 208 122
E-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy:
Proti všem uvedeným rozhodnutím ředitele je přípustné odvolání (ve smyslu Zákona č. 500/2004 Sb.). Odvolání se podává Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouc prostřednictvím ředitele školy. Lhůta pro odvolání je stanovena písemným Rozhodnutím o správním řízení, vydaném na základě odvolání nebo stížnosti s výjimkou odvolání proti rozhodnutí ředitele o nepřijetí ke studiu, kde je na základě §60, odst.11 Zákona č. 561/2004 Sb. stanovena lhůta max. 8 dní od doručení rozhodnutí.

Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů:
Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů je stanovený Zákonem č. 500/2004 Sb..

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace:
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace je stanovený Zákonem č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, §§ 3, 4, 13, 14 a 17.

Přehled nejdůležitějších předpisů:
Zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon
Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
Zákon č. 500/2004 Sb. správní řád
Všechny zde i dříve uvedené předpisy jsou k dispozici k nahlédnutí na sekretariátu školy v době určené k poskytování informací.

Sazebník úhrad za poskytnutí informací:
Ústní informace: do 15 min. zdarma, po uplynutí této doby poskytneme informaci písemnou formou
Písemná informace:
za první stránku formátu A4 ..................... 50,- Kč
za každou další stránku formátu A4 .......... 20,- Kč

Pozn.: Pokud by poskytnutí informace trvalo celou pracovní dobu pověřené pracovnice (8,5 hod.), je výše úhrady rovna jejímu celodennímu platu, tj. 350,- Kč. K úhradě všech písemných informací, které budou odesílány poštou, se dále připočítává poštovné.

Pořizování kopií příslušných informací:
1 stránka formátu A4 .......... 2,- Kč
1 stránka formátu A3 .......... 5,- Kč

Přístup k výročním zprávám za předcházející období:
Výroční zpráva školy a výroční zpráva o hospodaření školy za předcházející období jsou podobně jako všechny citované školské předpisy k dispozici na sekretariátu školy v době určené k poskytování informací, nebo zde v elektronické podobě.